Každý čtvrtý klient s hypotékou by dnes již sítem neprošel

Každý čtvrtý klient s hypotékou by dnes již sítem neprošel

Až 25 % lidí, kteří vloni získali hypoteční úvěr, by jej letos už nedostali. Proč? Banky v Česku i na Slovensku zpřísňují podmínky. Proč? Obávají se tzv. přehřátí trhu. Jinými slovy hrozí fakt, že lidé by ztratili schopnost hypotéku splácen, banka by byla nucena si nemovitost „vzít“ a tím by se spustil velký problém.

Jaké indicie tomu naznačují?

Zvyšuje se zadluženost v poměru k příjmům. Každému klientovi musí po úhradě splátky hypotečního úvěru, pojištění a dalších povinných plateb, zůstat nějaká částka tzv. na žití. A tato částka se u klientů stále snižuje.

Hypotéka na celý život

Postupně se také zvyšuje doba, na kterou si lidé berou úvěr. Třeba na Slovensku byla průměrná délka hypotéky 25,5 roku, letos je to o téměř rok více. 63 % lidí si vzalo úvěr na nejdelší možnou dobu, tedy na 30 let.

Úrokové sazby rostou

I toto je logická reakce Národní banky. Aby bylo zamezeno poskytovat tzv. rizikovým klientům hypotéky, zvyšuje se i cena půjčených peněz. Úroková sazba je teď nejvyšší za poslední dva roky. I díky tomuto opatření se počet poskytnutých hypotečních úvěrů snižuje.

Co to znamená, když chcete prodávat?

Pomalu končí nejlepší období na prodej nemovitosti za posledních několik let. Méně lidí dostane hypotéku. A pokud ano, banka jim půjčí menší částku. To způsobuje, že lidé nebudou moci kupovat v takovém množství a až tak „drahé“ nemovitosti. Pokud tedy zvažujete prodej, je dobré příliš neváhat.

 

Budete-li chtít v této věci cokoli vědět, ozvěte se mi, rád vám poradím. 

Jaroslav Kadlčík
Autor: Jaroslav Kadlčík

Jsem partnerem mých klientů při jejich důležitých životních rozhodnutí, jako je právě nákup či prodej nemovitosti. Jako realitní makléř pracuji již více než 13 let.

Pro práci realitního makléře jsem se narodil. Držím se strategie WIN-WIN, kdy jsou obě strany spokojeny s výsledkem. Mé pracovní aktivity jsou spojené s úctou a lidským i profesionálním přístupem ke klientům. 

Využívám k prodeji moderních technologií. Profesionální fotografie, videoprohlídka, virtuální prohlídka, vlastní webová stránka nemovitosti, zajištění inzerce na realitních serverech i marketingu na sociálních sítích je u mne samozřejmostí. Výsledkem je nejvýhodnější prodej nemovitosti. 
 
V roce 2019 jsem založil vlastní realitní společnost - HUSKY REALITY s.r.o.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení